Witaminy
Witaminopodobne
Minerały
Owoce
Zioła lecznicze
Naturalne

Pielęgnacja twarzy zimą. Zastosuj krem nawilżający i ulecz suchą skórę
Dieta kopenhaska

witamina e

Ziołem w stres!

Stres to twój wierny towarzysz. Jest z tobą w pracy i w domu, na ulicy i w sklepie. Co możesz zrobić, żeby uwolnić się od niego choć na trochę?

Jeśli jedziesz autobusem, bądź pewna, że dziesięciu na dziesięciu twoich współpasażerów to ludzie zestresowani. Powody? Sytuacja finansowa, sprawy rodzinne i praca. Jednym słowem – nie ma lekko. Ty też zapewne często się stresujesz. Szukając pomocy w trudnych sytuacjach nie zapominaj o ziołach.

herbatka ziołowa

Ziołowe "herbatki" dobre na co dzień

Zamiast nerwowo obgryzać paznokcie, popijaj herbatki ziołowe. Są stosunkowo niedrogie i łatwo je przygotować. Wystarczy kilka minut i kubek pełen smacznego, aromatycznego naparu masz na biurku. Możesz wybierać między herbatkami sprzedawanymi w postaci liści oraz takimi, których używa się tak, jak herbat ekspresowych.

Co wpływa najbardziej kojąco? Zestaw ziół jest duży. Popularne są zwłaszcza takie, jak melis aczy kozłek lekarski. Pierwsze z ziół jest świetnym wsparciem dla osób nadpobudliwych. Uspokaja i działa rozkurczająco. Co ważne, pomaga także na pamięć. Z kolei kozłek lekarski zmniejsza pobudliwość i uspokaja. Ale uwaga: tylko w dużych dawkach. Małe działają pobudzająco!

Możesz także wykorzystać herbatki zawierające dziurawiec (który wprowadza w stan odprężenia i tym samym zmniejsza napięcie psychiczne) lub passiflorę (ta działa antystresowo i łagodzi zmęczenie). Dobrze działa także waleriana. Co ważniejsze – nie otumania, może być więc stosowana w pracy.

Kąpiel ziołowa zdrowa i pożyteczna

Walerianę można znaleźć także w preparatach ziołowych do kąpieli. Odpowiedni napar, który dodasz do wody czekającej w wannie pozwoli Ci się odprężyć po całym dniu pracy. W zasadzie składniki kąpieli niewiele różnią się od tych, które znajdują się w herbatkach. To melisa, kozłek lekarski a także lawenda. Sprawdzają się także macierzanka, szałwia i krwawnik.

Ale uwaga: kąpiel trzeba odpowiednio przygotować. To nie herbatka ziołowa, którą można po prostu wrzucić do wody i poczekać, aż się zaparzy. Ważna jest temperatura (około 34-37 stopni), czas (od dziesięciu minut do pół godziny) czy użytych środków (o nich wyżej).

Aromaterapia też skuteczna

W czasie kąpieli wydzielają się także zapachy. Dzięki temu można połączyć ją z przyjemną aromaterapią. Zamiast zestawów ziół można także wykorzystać olejki, które (wlane do wody) będą działały antystresowo.

Co może się w nich znaleźć? Jedną z najpopularniejszych substancji jest olejek sandałowy. Pochodząca z Indii substancja pomaga łagodzić stres, a nawet depresję, jest pomocna w leczeniu bezsenności czy napięć seksualnych. Innym składnikiem jest olejek lawendowy, który uzyskiwany jest z uprawianej na południu Francji lawendy.

Niezależnie od tego, czy wykorzystasz herbatki, kąpiele ziołowe czy aromaterapię, pamiętaj o tym, że każdy stres ma swoją przyczynę. Bez rozprawienia się ze źródłem napięcia będziesz jedynie leczyć objawy.

Artykuł przygotowany został we współpracy z zespołem apteki Cefarm24.pl:

Cefarm

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Śmiało!


Potrzebujesz włączonego javascript, aby móc komentować.