Witaminy
Witaminopodobne
Minerały
Owoce
Zioła lecznicze
Naturalne

Olejki
Intensywnie uprawiasz sport? Sprawdź swoje zdrowie z Pakietem dla aktywnych
Pielęgnacja twarzy zimą. Zastosuj krem nawilżający i ulecz suchą skórę
Acai Berry

witamina e

Wpływ diety na kondycję cery trądzikowej

Trądzik może przyjmować różne postacie, zawsze jednak jest wyjątkowo uciążliwą i szpecącą dolegliwością. Większość osób, które z nim walczą, sięga stale po nowe kosmetyki, mając nadzieję na poprawę stanu skóry. Okazuje się jednak, że przyczyny trądziku mogą leżeć również w nieprawidłowo zbilansowanej diecie.

trądzik

Powszechnie uważa się, że czekolada, jej pochodne oraz ostre przyprawy, są w stanie nasilić objawy trądziku. Warto jest spróbować, przynajmniej na jakiś czas, wyeliminować takie produkty ze swojego codziennego jadłospisu, by sprawdzić czy nastąpi redukcja zmian skórnych. Lekarze zalecają również zjadanie dużej ilości pełnowartościowego białka, podstawowego budulca ludzkiego organizmu. Można go znaleźć w chudych rybach oraz mięsie drobiowym. Błędem jest sądzić, że wyeliminowane tłuszczy z posiłków jest w stanie pomóc podczas walki z trądzikiem. Wręcz przeciwnie, zdrowe tłuszcze są niezbędne w zbilansowanej diecie, dlatego warto spożywać chociażby awokado oraz orzechy. Niestety, dieta beztłuszczowa jest w stanie dodatkowo nasilić objawy problemów skórnych, ponieważ naskórek będzie bezskutecznie próbował się natłuścić. Absolutnie nie należy jednak jeść dań typu fast food, dużej ilości cukru oraz niezdrowych tłuszczów z grupy omega – 6.

Odpowiednia dieta może się również okazać pomocna dla tych osób, których zmorą są objawy trądziku różowatego. Podstawą jest wprowadzenie do swoich posiłków dużej ilości witaminy A, E oraz C. Najlepiej jeśli będą one pochodziły ze świeżych owoców i warzyw. Lekarze zalecają również częste spożywanie galaretek wieprzowych. Ich główny składni, czyli żelatyna, charakteryzuje się posiadaniem aminokwasów, które są jednym z najważniejszych budulców włókien kolagenowych, odpowiadających za kondycję skóry.

Podstawą w opracowywaniu diety trądzikowej jest obserwacja własnego organizmu. Można łatwo zauważyć wpływ niektórych pokarmów na stan skóry i wówczas opcjonalnie, wyeliminować je z diety lub zwiększyć ich zawartość. Warto jednak mieć na uwadze korelację pomiędzy trądzikiem, zarówno młodzieńczym, jak i różowatym, a sposobem odżywiania się.

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Śmiało!


Potrzebujesz włączonego javascript, aby móc komentować.